laatste dagen april - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu laatste dagen april - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu

laatste dagen april

03 Mei 2013 | Nederland, Geertruidenberg

28 t/m 30-04-2013
2575 uur. Li bewolkt,. Geen wind ong. 15 gr. Vertrek. 10.45 uur. Julianakanaal. Mooi en rustig . langs de oevers kilometers Lang heksenbezems in de bomen. Alsof ze er als decoratie erin gedaan zijn. Tot nu toe hebben we 17 sluizen gehad en totaal 57 m. stroomopwaarts. Door Maastricht gevaren en baf………alsof we weer op een zandbank zaten. Maar dat was niet mogelijk. Het was 5 m. diep. Dus iets in de schroef waarschijnlijk . geen voortstuwing en achteruit ging ook niet. Gelukkig vlakbij onze aanlegplaats voor de komende dagen bij wsc treech,42. Met de hek- en boegschroef lukte het om aan te leggen aan een mooie lange steiger. Fietsjes eraf en naar het centrum gefietst. Heerlijke stad, leuke restaurantjes en terrasjes en een shopwalhalla, heerlijk. Hans keurt graag overal de bitterballen, en deze waren goedgekeurd.
De volgende dag hielden we was - en schoonmaakdag. Voor de eerste keer de boordwasmachine gebruikt. Dat ging perfect. En drogen aan rekje aan de reling, en deel in de droger van het watersportcentrum. Samen op de fiets naar supermarkt en weer het een en ander aangevuld. Nu nog wat te doen met de schroef. Hans geïnformeerd naar een botenlift, maar dat zou pas in Luik kunnen. En een alternatief zou zijn een duiker inhuren. Verschillende mensen geprobeerd , maar daar kwamen we ook niet echt verder mee. Een paar techneuten wilde wel even mee om te luisteren. Dus……….starten en aan de lijnen vast voorwaarts en achteruit zetten met veel gas. Het klonk weer vertrouwd, dus we laten het er hier even bij en zien vrijdagochtend wel, als we echt weer verder gaan of dat ook zo is. Even duimen maar. Nicky belde, dat zij toch nog ,savonds gebracht zou worden door Dirk, die weer verder moest naar Duitsland . precies 24.00 uur kwamen zij aan en konden meteen Hans feliciteren. We hebben even geproost met de overheerlijke candada en zijn toen gaan slapen. Allemaal hartelijk dank voor de felicitaties . erg leuk.
Kroningsdag in Maastricht. Eerst rustig ontbijt en tv gekeken. Daarna op de fiets naar centrum. Er was veel te doen in het park. Vrijmarkt, muziek en eettentjes. Door de stad geslenterd en overal muziek en terrassen vol. Anders dan in Amsterdam maar toch erg gezellig en gemoedelijk vooral. ,savonds in de stad gegeten. Hans, zijn laatste oranje verjaardags feestdag.

• 03 Mei 2013 - 11:43

Jeanette:

Hi Hans en Ien,

op naar het buitenland eindelijk (nou ja BELGIE en buitenland ?????)
    We hopen dat jullie geen "vastlopers" meer hebben.
    Wij hebben Koninginnedag in Haarlem doorgebracht met José. Was erg gezellig en gelukkig een zonnetje. We hebben nog een tijd bij Rory en Yvette en vrienden gestaan.
    Nu maar hopen dat het een beetje lekker warm voorjaar gaat worden. Wij hopen dat het met de Samenloop voor Hoop wat lekkerder weer is dan vorige keer. Toen was het erg koud.
    José haar tuin is al niet meer herkenbaar. Het wordt erg mooi.
    Niet te veel patattekes eten hè in Belgique? Tot volgend verslag.

Gr. Otto en Jeanette

• 05 Mei 2013 - 18:59

Marleen:

Oeps, (veel) te laat, maar Hans alsnog van harte gefeliciteerd. Zo te lezen, hebben jullie een gezellige dag gehad. Maastricht is altijd leuk.
    De komende dagen blijft het mooi weer, genieten dus. Zal in België ook wel lukken. Hopelijk is de reis vrijdag zonder al te veel hindernissen verlopen. En tegen een sluis meer of minder (na 17 sluiezen) zien jullie niet meer op, denk ik.
    Ik blijf jullie volgen. Leuk.
    Groetjes,
    Marleen