Thuis !!!! - Reisverslag uit Warmond, Nederland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu Thuis !!!! - Reisverslag uit Warmond, Nederland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu

Thuis !!!!

Door: ineke

03 Oktober 2013 | Nederland, Warmond

27-09 t/m 01-10-'13
Wesel - Warmond
Rijn - Waal - Boven Merwede - Beneden Merwede enz.
De Rijn bij km 867 splitst zich bij Millingen. Naar rechts heet het Pannerdenskanaal en naar links de Waal, waar wij op gaan.
De 27e weer 9.15 uur vertrokken uit Wesel. Heel koud 5 Gr. maar prachtig najaarsweer. zon en onbewolkt. ontzettend druk op het water zelfs nu een paar 6-baks tegengekomen. Daar komt geen einde aan, die lengtes. 13.30 uur aangelegd in het centrum van Nijmegen. Bij de haven stond een enorme feesttent waar 'savonds meezing schlagers werden gespeeld door een in lederhose gehuld orkest. Hoe Duits !!! Dacht dat we DAT toch achter ons hadden gelaten. Na de lunch zijn we de stad ingelopen en nog heerlijk in de zon gezeten.
'savonds hadden we afgesproken met Jan en Joke met neef voor een afscheidsetentje bij de Japanner. Dat is een adres om te onthouden, heerlijk. en weer gezellig.
We varen al een maand samen en daar hebben zowel zij als wij geen moment spijt van gehad.
28 sept. weer koud maar prachtig weer. vertrek. 9.15 uur. We varen nog een stukje achter elkaar aan, en slaan dan af bij de haven van Gorinchem . het is een leuke plaats en het heeft een CS station in de buurt . Helaas konden wij geen aanlegplaats krijgen. toevallig zijn hier dit weekend de "Havenfeesten". Dus toch maar verder gegaan en terechtgekomen in Sliedrecht bij de WSV.
Nicky had die dag dressuurwedstrijd in Schaik. Toen zij van ons hoorde dat wij 1 dag naar Hillegom wilde om de familie te verrassen ivm een feestje , wilde zij ons graag oppikken en thuis afzetten. dat was wel heel fijn. Alvast maar paar tassen ingepakt en meegenomen. Thuis had Sander wat boodschappen neergezet voor het zondagochtend ontbijt. Heel vreemd weer na ruim 5 maanden thuis te komen. Het was heel leuk iedereen zo te verrassen.
Maandag 30 sept. zijn we met de trein teruggegaan en na 4 x overstappen en 2 uren weer aangekomen in Sliedrecht. 13.45 uur konden we vertrekken. Via Boven- en Beneden Merwede, de Noord, de Lek, Hollandse IJssel en onze LAATSTE SLUIS (nr. 402) bij Gouda zijn we 18.15 uur aangekomen in Waddinxveen voor de overnachting. Hans 'smorgens brood en gebakjes gehaald. Het was tenslotte 1 oktober..........9.30 uur vertrokken met zon en oosten wind. Al snel kwamen we bij de hefbrug bij Boskoop die helaas pas 10.30 uur open zou gaan ivm werken, dus aanleggen maar. zo ook later bij de spoorbrug Alphen a/d Rijn, hetzelfde, wachten tot 12.00 uur. Daar kregen we te horen via de marifoon dat in Alphen ook een brug door onbekende oorzaak gestremd was , en waar al heel veel vrachtboten lagen te wachten. Dan maar via het Ter Aar Kanaal. Het houdt niet op , daar lag een baggerschuit te baggeren. Na moeilijk manoeuvreren konden we net aan passeren. millimeterwerk ! Wij zijn linksaf onder de 5 gatenbrug op de Leidsevaart richting Braassemmermeer terechtgekomen. Een prachtig echt Hollands landelijk stukje. We moesten 2 ophaalbruggen passeren die bediend werden door dames die zo uit huis kwamen lopen. Daarna kwam er een laag viaduct waar wij onderdoor moesten. Radarbeugel, en kap naar beneden was toch nog te hoog. dus nu de test..........de ramen moesten ook plat. Het lijkt heel simpel, maar kregen het niet voor elkaar. shit.......balen. nou ja,......het was mooi weer, en geen keus. dus rechtsomkeert weer terug naar de ophaalbruggen, waar de dames voor naar buiten moesten komen. maarrrrrrrrrr..........lunchpauze .nu even geen bediening tot 14.00 uur. De dag schiet lekker op zo. Het begint erop te lijken, dat we nog niet naar huis mogen.
Weer terug op het Ter Aar Kanaal en via Ter Aar, het schattige Bilderdijk , waar een brugwachter een spannend boek zat te lezen, en ons niet opmerkte en wij hem niet konden oproepen, ons onnodig liet wachten , via Leimuiden op de Ringvaart en uiteindelijk op de prachtige Kagerplassen richting Warmond. Wat is het hier toch mooi ! Een veilige-thuiskomst-Champagne ontkurkt en geproost op heel veel.
17.00 uur eindelijk aangelegd in onze box bij de
Koninklijke Watersportvereniging ,,De Kaag,,
De dag met tegenvallers kreeg nog een staartje; de auto wilde niet meer starten.
De rest zal ik besparen.
Maar in ieder geval hebben we een hele leuke avond gehad en lekker Japans gegeten met Sander, Nicky en Dirk.
Wij zijn vertrokken 23 april
en thuisgekomen 01 oktober
Vaaruren totaal 403 .
verste punt Middellandse Zee bij Sete
2580 liter diesel verstookt
geen motorolie en koelvloeistof hoeven bijvullen
3200 km totaal
sluizen heen 256 stuks
sluizen terug 146 stuks (ivm gewijzigde route over de Rijn)
,,De Reis is De Reis,, is ten einde en wij hebben onze droom kunnen realiseren met de ,,Con Amore,,
Het was een avontuurlijke , fantastische , memorabele tocht .
Lieve bezoekjes gehad.
Leuke en Interessante mensen ontmoet.
Dank aan allemaal voor het volgen en de leuke reacties.
lieve groet
Hans en Ineke

• 03 Oktober 2013 - 18:35

Nicky:

Gelukkig zijn jullie weer veilig thuis gekomen. Weer n droom waargemaakt!
    Wel gezellig om jullie weer id buurt te hebben!

• 03 Oktober 2013 - 19:24

Leuk stukje Ien, en wat een mooie foto's !!!

Hans

• 03 Oktober 2013 - 19:37

Rob En Tanja:

Hallo Hans en Ineke
    fijn dat jullie met al de mooie herinneringen weer voet aan wal hebben gezet.
    We hebben genoten van jullie reisverslagen,
    Welkom thuis!
    Rob en Tanja

• 03 Oktober 2013 - 20:02

Marry V.d. Hulst:

Hallo Hans en Ineke, Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn op Nederlandse bodem. Heb genoten van je reisverslagen waar jullie op terug kunnen kijken en een ervaring rijker. groetjes marry.

• 03 Oktober 2013 - 20:39

Cora En Peter:

Welkom thuis, alles met veel plezier gelezen, wat een mooie (droom)reis.
    Ik houd heel erg van de statistieken en vind het indrukwekkend, zal even wennen worden maar gaat goedkomen.
    Groetjes Cora en Peter

• 03 Oktober 2013 - 20:48

Nel Rijnbeek :

Welkom thuis!

• 03 Oktober 2013 - 23:44

Ad Van Lierop:

We hadden jullie natuurlijk al gesproken op het feestje van Jeannette, maar ik was nog even benieuwd naar het laatste verhaal. Ineke schrijft leuk, maar dat had ik al gezegd. Fijn dat jullie het zo na de zin hebben gehad en weer gezond en wel in Hillegom zijn aangekomen. Wat wordt de volgende reis? We horen het wel. Groeten Ad en Til.

• 04 Oktober 2013 - 07:42

Yvon Castelein:

Welkom thuis.
    Wij zullen de verslagen ook missen. Ik heb er veel plezier aan beleeft.
    Groeten Jeroen en Yvon

• 04 Oktober 2013 - 10:32

Piet En Cock Versteege:

Ha Ineke en Hans,
    Bedankt voor alle reisverslagen, was heel interessant. Het zal wennen zijn om het "gewone leven" weer op te pakken. Het was voor jullie een zomer om nooit te vergeten....
    Hartelijke groet,
    Piet en Cock

• 04 Oktober 2013 - 21:01

Lisanne En Vincent:

mooie verhalen hoor, we hebben het allemaal gevolgd.

Fijn dat jullie veilig thuis zijn gekomen

• 04 Oktober 2013 - 21:03

Lisanne En Vincent:

oh is die japanner in Nijmegen trouwens Yukimi bij de Waalkade (dacht dat te zien op de foto), want daar komen wij het liefst om sushi te eten

• 05 Oktober 2013 - 20:12

Astrid En Bert:

Ik heb je woensdagavond al gesproken maar wil toch nog even zeggen dat we blij zijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn. Het waren prachtige verhalen waar jullie met veel plezier op terug kunnen kijken

Prettig weekend en tot woensdagavond

• 29 Januari 2014 - 23:13

Marjon Everts:

Hallo Ineke en Hans,
    Met veel plezier heb ik jullie spannende avonturen gelezen! Wat een mooie en bijzondere reis hebben jullie gemaakt!
    Enorm bedankt dat wij ,Allert gaat het nog doen, jullie belevenissen mochten mee beleven!
    Wij gaan in mei/juni dit jaar naar België ong 7 weken en zijn al wat begonnen met de voorpret!
    Voor jullie ook nog fijne tijden met jullie "Con Amore", wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen op het water. Wij liggen op de Kaag bij WSV Kaagdorp! Onze boot heet "Reinofke".
    Ik weet niet of jullie dit zullen lezen, maar ik waag het er maar op!