geertruidenberg wessem - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu geertruidenberg wessem - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu

geertruidenberg wessem

27 April 2013 | Nederland, Geertruidenberg

25-04-2013 geertruidenberg - tilburg
li. bew zacht weer 2559 uur. Vertr. 1100 uur. Via de donge naar wilhelminakanaal hier industriegebied. Sluis 1 met voor ons behoorlijk verval van 5 ½ m omhoog. Door storing konden de deuren niet helemaal open bij het verlaten, maar gelukkig konden wij er net door. Bij sluis 2 werkte onze boegschroef plotseling niet en was knap lastig aanleggen zo (toch wel door verwend) ruim 4 m. omhoog . sluis 3 was een dubbele sluis en gingen weer 2 x 4 ½ m. omhoog. Gelukkig werken beide schroeven weer het kwam door troep in het water, alle bruggen en sluizen zaten mee. Overnachting vlak voor piushaven in tilburg. Door rep. Brug konden wij daar niet in. ‘savonds heerlijk op achterdek gegeten en de zon onder zien gaan. dit is het he !!!
26-04-2013 tilburg – stipdonk (net onder helmond)
Regen, koud, 11 gr 2564 uur. Vertr 9.00 uur. Hier is het wilhelminakanaal echt heel mooi. Sluis 4 4 m. omhoog. Ong. de enige op wat vrachtschepen na op het water. Niet zo gek met dit weer natuurlijk. Sluis helmond 6 1/2 m omhoog. Mijn taak is de voorkant vasthouden, stromende regen en kou. Dan duurt het heel lang tot die bak gevuld is. Maar al heel wat ervaring opgedaan en gaat perfect. Yvonne in helmond gebeld waar we aangelegd hebben en zij wilde graag langskomen met jeroen later kwam mandy ook. Gezellig aan de schipperbitter. Geproost op hun vakantie en onze voortzetting. Zij vertrekken vannacht naar italie. Er kwam ook nog een heel oud vrouwtje, die hier verderop woont vragen of we wel genoeg eten aan boord hadden, anders wilde zij ons wel even naar een winkel brengen, omdat dat niet echt in de buurt is. hoe schattig !!!! maar jeroen was zo aardig om hans te rijden.
27-04-2013 stipdonk - wessem
2570 uur droog, li.bew. 11 gr. Vertr. 8.45 uur. Zd willemsvaart – kanaal wessem-nederweert-knooppunt maas-prins mauritshaven. Van sluis 10 t/m 13 verval 13 m. omhoog. 11.00 uur in limburg. De laatste sluis vandaag de panheelsluis nu 9 m. omlaag. 13.30 uur in wessem passantenhaven comfortparc. Waar de bekende comfortships liggen (varende luxe woonboten). Zeg nooit nooit !!!!!!!!! na lunch bijna 2 km lopen naar centrum voor de boodsch. Zijn er welgeteld 2 winkels. 1 voor huish. Apparaten en 1 bakker…. punt….en voor een krant moest hans echt even naar thorn fietsen . nou ja, morgen zitten we in maastricht..

• 28 April 2013 - 11:42

Cora:

Goede morgen, nou de regen gehad, het sluizen gaat ook goed, spannend.
    Als je maar nooit je touwen vastzet hè.En scherp mes in de buurt houden.
    Jullie gaan in ieder geval België halen. Ha,.
    Gr.

• 29 April 2013 - 10:53

Otto En Jeanette:

Het is beloofd dat het vanavond weer droog zal zijn. Dit is echt chagrijnig weer. Ik hoop niet dat het al te koud is in jullie varend huis.
    Het oranjezonnetje komt in zicht. Heel veel oranjeplezier morgen in Maastricht. En koop alvast heel veel taart voor de verjaardag van Hans morgen voordat alles is uitverkocht :-)

gr. Otto & Jeanette

• 29 April 2013 - 12:52

Cora (Hertle):

Hallo Hans, Ineke, wat leuk eindelijk onderweg, en nog Gefeliciteerd alvast.
    Maar even een vraagje wat is er precies mis met een cruiseschip!!!!
    Nee grapje dit is toch veel avontuurlijker, hopen dat jullie lekker weer gaan krijgen veel plezier en we blijven je volgen groetjes ook van Peter.
    PS wat betekent die uren waar je mee begint????

• 01 Mei 2013 - 15:33

Astrid Jonkheer:

Even antwoord op de vraag van Cora. Dit zijn denk ik het aantal vaaruren.
    Hans nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. 1 dag te laat maar alsnog van harte.
    Alles hier goed nog geen oma maar kan niet lang meer duren. Veel plezier en geniet ervan

• 01 Mei 2013 - 19:13

Marrry En Frans:

Hans nog gefeliciteerd met je verjaardag. Blijf jullie volgen.