2e dag - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Geertruidenberg, Nederland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu

2e dag

24 April 2013 | Nederland, Geertruidenberg

24-04-2013
de urenstand 2553, zon, frisse wind ong. 16 gr. Vertrek 10.15 uur
Via maas – noord – oversteek oude maas – dordrecht-reaf wantij.op. mooie rustige vaart na al dat brede drukke water Bij prins hendrikbrug 20 min moeten wachten . het weer wordt nu heel aangenaam en de jassen kunnen uit. Halverwege naar re. Door ottersluisje. De sluiswachter kwam er direkt aan om te bedienen. En nu op hollands diep waar we voor km paal 972 weer heel breed en druk water moesten oversteken en kwamen weer in een schattig sluisje , de spieringsluis . om door de biesbosch te gaan. Een prachtig stil natuurgebied. Toen BAM vast. De boeg dook naar beneden . we schrokken ons te pletter. Door behendigheid van hans , achteruit, boegschr., hekschr enz. weer beweging en dan….. gaan we terug of door. Toch maar door, spannend. Nog 1 x bijna vast, daarna andere zijarm genomen, en dat ging goed. Toen via de amer op de donge bij wsv geertruidenberg aangekomen voor overnachting hier ook wifi gelukkig. Het is heerlijk weer geworden va 2130 uur regen.

• 24 April 2013 - 22:17

Jeanette:

Nou, nou ging de reis al bijna niet verder :-)
    Ik dacht nog "wat een koud weer om te varen " maar zo te lezen valt het mee. Die zeemansliederen moet Hans wel blijven oefenen hoor!

Gr. Jeanette

• 24 April 2013 - 23:23

Ashley :

Leuk om de eerste verhalen te lezen! We blijven jullie volgen, succes en morgen hopen op droog weer en zon! X

• 25 April 2013 - 07:50

Yvon Castelein:

Regen? Hier schijnt alleen de zon. Dat Brabant is zo slecht nog niet. Leuk om zo op de hoogte te blijven.
    We kijken uit naar de volgende verslagen. Groeten

• 26 April 2013 - 17:02

Rob:

Jullie verslag van de reis ziet er goed uit, op het water altijd het koppie er bij houden. Mag nu wel wat warmer worden dan ziet de omgeving er een stuk mooier uit. First officer Ineke al gewend aan de scheepstermen? Goede vaart en de hartelijke groeten uit Haarlem, hier is alles rustig. X