rethel-Reims - Reisverslag uit Reims-la-Brulée, Frankrijk van hansinekebrox - WaarBenJij.nu rethel-Reims - Reisverslag uit Reims-la-Brulée, Frankrijk van hansinekebrox - WaarBenJij.nu

rethel-Reims

Door: ineke

22 Mei 2013 | Frankrijk, Reims-la-Brulée

13 t/m 17-05-2013 Rethel - Reims

· 14.00 uur aangelegd bij het centrum van Rethel. Ook hier begonnen weer, wij noemen het maar ,,collega-pensionados,, een praatje. Het bleek een soort Willy Wortel te zijn, en had overal zijn handigheidjes die hij graag wilde laten zien. We moesten ook na het eten iets komen drinken. Gezellige avond met rasechte Rotterdammers. We hebben wel paar dingen onthouden, maar zouden niet met ze willen ruilen. Te veel…………. De volgende ochtend gingen zij weer verderop. Wij bleven nog om wat klussen te kunnen doen. Hans heeft de bijboot in het water gelaten en ging het motortje proberen. (spelenvaren), daarna de voor- en zijkant vanaf de bijboot schoongeboend. En ik de wal- en achterkant. Paar wasjes gedraaid dat buiten kon drogen. Hans de hele kuiptent nog op het gras schoongeboend. Hier is er de ruimte en rust voor. Een echte werkdag. De Belg en de Australiërs van Revin kwamen hard zwaaiend en roepend voorbij, en hebben dus uiteindelijk ook deze route gekozen. Wij wilden de volgende ochtend weer verder, maar teveel regen. Dan maar het motorruim in om alles weer te checken. Wat vooral nodig is, is de wierpot controleren die zit na een dag bijna dicht van de troep. gelukkig in de middag droog en wij op de fiets de omgeving verkennen. Op een berg pfffffffffff weer even mail checken bij de Macdrive. Do. 16-05 de barometer kan bijna niet lager staan. Weer heel veel regen. Wat moeten we doen……Eerst maar boodschappen. Weet nooit waar je weer terechtkomt. Altijd, zeker voor de eerstvolgende keer , eten en drinken bij je hebben. Wijze woorden van Fimke, door ervaring met lange fietstochten. 14.30 uur, na de lunch, toch maar besloten om te vertrekken. Het regende iets minder hard. Prompt bij de 1e sluis geen reactie na draaien aan de stang. Begint al goed dus. Ik er weer af, Soppend naar het sluiswachtershuisje voor de intercom, en weer probleem uitgelegd. Hans zat ondertussen behoorlijk vast omdat ik er op een vreemde plek af moest springen. Uiteindelijk kwam er weer iemand het probleem oplossen gelukkig. We hebben vandaag ruim 3 uur gevaren en 17.30 uur aangelegd bij Asfelt, weer in de natuur. Anderhalve km van een dorpje van niets en geen voorzieningen, maar wel natuurlijk een bakkertje, dus vers brood. morgen willen we toch op tijd weg, wat voor weer het ook zal zijn. Wat is het fijn om wakker te worden zonder regen. 9.30 uur vertrokken, warm aangekleed. Het is alsof je door een schilderij vaart, zo mooi en ongerept en alleen vogelgeluiden. Bij Berry au Bac links af nu canal de l,Aisne a la Marne. Weer anders, heel groen water, veel vergezichten met koren- en koolzaadvelden in bloei. We zijn 16.30 uur in de haven van Reims aangekomen. Hele dag droog, geen stroming en maar 1 vrachtschip tegengekomen. We liggen hier in het Centrum. Heel toevallig kregen we een plaats aangewezen pal naast de Australiers. Zij zijn nu niet aan boord. Vanavond zou hier een lichtspel zijn met uitleg op het plein van de wereldberoemde kathedraal. Reims is ook beroemd om de champagne. We zullen het gaan beleven. Mmmmmmm.

Lieve groet hans en ineke.

• 23 Mei 2013 - 12:17

Yvon Castelein:

Hallo allebei.
    Wat een avontuur zeg.Jullie beleven veel. Het is niet echt een rustvakantie.
    Wat leuk dat jullie iedere keer dezelfde mensen tegenkomen. De foto is inderdaad prachtig.
    Het lijkt wel een sprookje zo mooi.
    Nou we duimen voor de zon, komt hij hier misschien ook weer eens.

• 23 Mei 2013 - 14:22

Henk En Vera:

hoi allebei, het is niks als je geregeld een reisverslagje krijgt, maar als dat uitblijft, ga je je haast afvragen of het wel goed gaat daar in Frankrijk. Heerlijk dat het zo fijn is en tja, het weer, wij vertrokken vanmorgen met 5 graden uit Enschede. Gelukkig dan hier in het westen weer 9,5 graad. Nét die 10 graden, mag niet lukken. Maar ook dat komt zeker weer goed. De zomer wacht op ons!
    Veel plezier en genieten gewenst, Henk en Vera

• 23 Mei 2013 - 23:22

Astrid Jonkheer:

Wat een verhaal zeg. Die Hans is wist niet dat hij zo handig was. En dan Ineke die moet ook onderhand echt de handen uit de mouwen steken. Wel leuk hoor en dan nog te bedenken wat jullie nog allemaal mee gaan maken.
    Het weer kan alleen maar beter worden. Wij hebben hier nog nooit zo'n koude dag gehad op 23 mei.
    Nog heel veel plezier en we blijven jullie volgen. Met Veerle gaat alles goed. Het is een heerlijke makke beer en huilt alleen als ze honger heeft. Ze is precies haar vader. Groetjesook van Bert

• 26 Mei 2013 - 10:29

Nicky: