Warmond - Berlijn 6 3e poging - Reisverslag uit Plaue, Duitsland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu Warmond - Berlijn 6 3e poging - Reisverslag uit Plaue, Duitsland van hansinekebrox - WaarBenJij.nu

Warmond - Berlijn 6 3e poging

30 Juni 2015 | Duitsland, Plaue

Warmond - Berlijn 6
Spandau - Plaue

19 juni. 12 gr. ☁️ 5 Bft . Hans heeft v.a. de ligplaats contact met de sluiswachter om de hoek, via marifoonkanaal 23. Hij had net een paar schepen ri. sluis zien varen en vroeg of hij de sluis nog even open wilde houden voor ons. We hadden geluk. Als we snel zouden zijn, mochten we er nog bij. 9.45 uur kwamen we uit de sluis en begon het helaas te regenen. Weer via de Havel en daarna een andere route naar Potsdam, waar we zeker geen spijt van hadden. Onbeschrijfelijk mooi. Eerst over de Grosser- en Kleiner Wannsee en daarna het Griebnitzkanaal , waar de max snelheid 5 km p.u. is.
Het is een heel nauw vaarwater, waar de upper class van Berlijn woont en zijn boot heeft liggen. Het is een toeristische route. prachtige stolpjes met mooie tuinen tot aan het water. Ansichtkaarten !
Bepaalde tijden mag je er van de ene kant in en de andere tijden vanaf de andere kant. Wij kwamen daar vrij laat achter en het was toch stil op het water, ,,who cares,,! Toevallig kwamen er natuurlijk 3 boten ons tegemoet met de nodige frons- en boze blikken. In Duitsland moet je je nou eenmaal aan de regels houden !!!! We kwamen heelhuids op de Griebnitzsee. we lieten de bekende Glienicker Brug rechts liggen.
Voor ons voeren twee schepen en daarvoor een rondvaartboot, waardoor we heel langzaam gingen. Achter ons kwam een rondvaartboot met volle snelheid aanstormen, die juist bij een versmalling keihard door zijn megafoon riep ,,Das Sportbot Nach Links,, wij konden geen kant op dus........Hans geïrriteerd via kanaal 10 ,,wo hin soll ich
gehen,, ?? De rondvaartboot moest rechts aanleggen en wilde eerst omdraaien. Nou ja........zij voelen en zij zijn ook altijd de baas, en willen zich ook heel graag laten horen.!!!
De haven Potsdam leek vol . Wij zijn om 12.45 uur even aan de kade ernaast gaan aanleggen om op het havenkantoor navraag te doen. Er was gelukkig nog net een box vrij voor 4 nachten. Nr. 13 .
20 juni. 13 gr. Hele dag regen